torek, 26. februar 2013

POMEMBOST POSLOVNEGA DOGODKA ZA PARTNERSKE ODNOSE

Clanek 4December je za večino prebivalcev našega planeta najbolj romantičen, vesel in slikovit mesec v letu. Pisane lučke, okrašene ulice in veseli zvok kraguljčkov nam uspešno pomagajo prebroditi najtemačnejše dni v letu.
Tudi sam sem bil že od otroštva navdušen nad decembrskimi radostmi. Praznikov, pisanih stojnic, snega in smučanja sem se veselil že v poletnih mesecih. Ko pa sem pričel delati v prodaji, se je to veselje v hipu razblinilo. V prodaji december dobi drugačen obraz. Za zaposlene v prodaji je to obdobje najzahtevnejše v vsem letu. Tekajo od enega do drugega poslovnega partnerja, z ene poslovne zabave na drugo poslovno kosilo ali večerjo. Še posebej so me »navduševala« samopostrežna kosila ali večerje,  preobložene mize in gruča ljudi, ki v eni roki držijo svoje krožnike, v drugi roki pa kozarce. Ko ti ravno uspe nesti košček hrane v usta, se najde nekdo, ki bi se ravno takrat rad predstavil ali pokramljal s tabo. Na začetku prodajne poti sem zaradi napornega zaključka leta veliko novoletnih praznikov preživel z vročino in virozo. Prav lahko razumem frustracijo našega znanega nogometaša Sebastjana Cimerotiča, ki je na vprašanje novinarja o preživljanju novoletnih praznikov nekoč izjavil: »To novoletno noč se preživel v postelji s svojo mamo«. Da ne bo pomote, v posteljo ga je položila bolezen.

Prvo leto sem se spraševal čemu so ta tekanja, prisilna druženja, pridobivanja kilogramov in pijančevanja pozno v noč sploh potrebna. Zakaj je bilo vsem prekaljenim prodajnim mačkom tako pomembno, da so obiskali čim več strank, da so preživeli decembrski večer na večerji s ključno stranko in  da so na zabavo našega podjetja pritegnili čim več naših strank. Že v začetku naslednjega leta sem kaj kmalu ugotovil kje leži plačilo za decembrski trud. Vrata kupcev, s katerimi sem preživel decembrski večer, so mi bila na stežaj odprta, telefonski razgovori so postali mnogo prijetnejši in na e-maile, ki sem jih pošiljal, sem pričel dobivati odgovore. Vse to pa je seveda vplivalo tudi na moje poslovne rezultate.
In zakaj vse to? Glavno orodje pri prodaji je komunikacija. S komunikacijo med prodajalcem in kupcem se ustvarijo pogoji za uspešno prodajo. S pravo komunikacijo prodajalec postane kupcu svetovalec, kar je predpogoj za uspešno prodajo. Komunikacija pa je sestavljena iz verbalnega in neverbalnega dela. Že profesor Albert Mehabrijan je v svoji študiji neverbalne komunikacije ugotovil, da je pomen neverbalne komunikacije izjemen. V študiji je opredelil, da poznamo tri orodja komunikacije: vsebino, glas in pa govorico telesa. Vsebina je vse tisto, kar želimo sogovorniku povedati, podatki, predstavitve, tekst. Glas zajema barvo, višino, prodornost, glasnost. Govorica telesa pa so kretnje, drža premiki in podobno. Mehabrijanova študija je dokazala, da je za pozitivno sprejemanje informacije pri sogovorniku vsebina povedanega odgovorna le 7%, glas prispeva 38% in govorica telesa kar 55%. Zavedati se je treba, da je za dobro komunikacijo potreben dober stik s sogovornikom, kar pa ne moremo doseči brez usklajene neverbalne komunikacije. In kje je lažje navezati dober stik in uskladiti neverbalno komunikacijo, ali z drugimi besedami se zrcaliti s sogovornikom, če to ni ob kozarčku vina, vrčku piva, izbrani hrani in veseli glasbi. Stopite kdaj v bližnji lokal in opazujte družbo ob točilnem pultu. Navadno bodo nagnjeni eden proti drugemu, nasmejani istih gest in kreten. V bistvu se v sproščeni družbi večina nas nevede zrcali. Sproščen pogovor pa vzbudi tudi večje zaupanje med soljudmi in pokaže našo človeško noto, kar nam dodatno olajša grajenje dolgoročnih odnosov.
Priznam, poslovni dogodki mi še vedno predstavljajo določen napor. Kljub še tako sproščenim trenutkom nikoli ne pozabim, da so del moje službe in da sem kot gostitelj odgovoren za potek dogodka in počutje udeležencev. Vseeno pa se jih iskreno veselim, saj mi pomenijo ponovno srečanje z dolgoletnimi poslovnimi partnerji kot tudi priložnost za krepitev odnosov z novimi, s katerimi šele gradimo odnos.
Poslovni dogodki so nepogrešljivo orodje za grajenje partnerskih odnosov s kupci in poslovnimi partnerji, enako pomembno pa je, da so dokaz le tem, kako globoko cenimo njihov prispevek k našemu sodelovanju in so zahvala za sodelovanje v skoraj preteklem letu.
Vsem skupaj želim obilico uspešnih in prijetnih poslovnih dogodkov in skupaj s polno malho zdravja uspešno poslovno in privatno leto 2012.

Ni komentarjev:

Objavite komentar