torek, 26. februar 2013

PRAVI LJUDJE NA PRAVEM DELOVNEM MESTU


Xerox 1
Pred nekaj meseci sem se odpravil v najbližjo tehnično trgovino, saj sem končno zbral pogum in postoril nekaj nujnih popravil po stanovanju. Vstopil sem vesel, da me čaka samo še zamenjava preluknjane cevi. Ker sem zagovornik teorije, da so prodajalci v trgovinah zato, da pomagajo in svetujejo strankam, sem s staro cevjo v roki takoj začel iskati najbližjega prodajalca. To je v nekaterih trgovinah presenetljivo težka naloga. Po razburljivem lovu med policami sem svojo žrtev vendarle stisnil v kot, pa mi je ta le nejevoljno razložila, naj grem kar lepo pogledat med kopalniško opremo. In da je, če znam brati, z velikimi črkami zapisano, kje je to. Ker sem še vedno vztrajal, da želim pomoč, mi je prodajalec prijazno svetoval, naj grem raje h konkurenci. In ker pametne nasvete rad upoštevam, se je to tudi zgodilo. Bil je zares dober nasvet, saj sem bil tam dobro postrežen in sem zdaj njihova stalna stranka.
Odločil sem se, da nikoli več ne stopim v tisto trgovino. Zdaj to tako ali tako sploh ni več mogoče, saj so jo pred kratkim zaprli. In prepričan sem, da to ni naključje.
Iskanje in zaposlovanje vrhunskih sodelavcev, ter njihov dolgoročen razvoj, je v današnjem poslovnem svetu, polnem pretresov in drastičnih sprememb, ključnega pomena za vsako podjetje. V dobi neverjetnega tehnološkega napredka in globalizacije, kjer je pretok znanja, informacij in dobrin postal hiter in preprost in kjer je napredna tehnologija dostopna praktično vsakomur, je človeški kapital tisto, kar uspešna podjetja loči od manj uspešnih. Modrost, da ljudje ne kupujemo stvari, ampak kupujemo ljudi, danes še kako drži. Kolikokrat ste se vrnili v trgovino, kjer ste bili dobro postreženi, tudi če ni bila najcenejša? Koliko ljudi izbere znamko avtomobila zato, ker ima dobre izkušnje s servisom? Celo osnovno zdravstveno oskrbo ponavadi poiščemo tam, kjer cenimo zdravnika, ali celo njegovo medicinsko sestro.
Najboljši način, s katerim podjetje lahko zagotovi, da bodo na pravih delovnih mestih pravi ljudje, je vsekakor pravilno in premišljeno zaposlovanje. Mišljenje, da je v kriznih časih izbira kandidatov lažja, je zgrešeno. To prepričanje sloni na predpostavki, da je zaradi povečane brezposelnosti ponudba kadrov večja. Izkazalo se je, da v praksi to ne drži, saj je v kriznih časih več ljudi prijavi tudi na razpise za delovna mesta, za katera niso primerni. Tako po izobrazbeni strukturi, predvsem pa po svojih nagnjenjih in značajskih lastnostih. Veliko število nepravih kandidatov pa lahko znatno oteži izbiro.
Frank Schmidt in John Hunter, strokovnjaka na področju produktivnosti osebja in psihologije, sta prišla do zanimivih ugotovitev. Obsežne raziskave, ki sta jih izvedla, so pokazale, da takrat, ko se odločamo med kandidati za zaposlitev, z razgovori dobimo samo 14 do 51% potrebnih informacij, odvisno od tega, kako je razgovor zasnovan. Tudi na osnovi teh ugotovitev so razvili nov način evaluacije sposobnosti in lastnosti kandidatov in zaposlenih. Sodobni postopki temeljijo predvsem na analizah človeškega potenciala s pomočjo sodobnih HRM orodij. Ta preverjajo sposobnosti učenja in razumevanja, osebnost in obnašanje, interese in motivacije, ter ujemanje z delovnim mestom. Omogočajo tudi primerjavo profila testiranega s profilom zaposlenih, ki so na tem ali podobnem delovnem mestu najuspešnejši. Izkazalo se je, da prav značajske lastnosti in ujemanje z delovnim mestom, najpomembneje vplivajo na uspešnost posameznika pri delu. S temi metodami so napovedi pravilne kar v 75% primerov, kar je že zelo zanesljiv rezultat.
Xerox 2

Enaka orodja pa prav tako uspešno lahko uporabimo pri razvoju zaposlenih. Stvari, ki jih ne znamo izmeriti, namreč ne moremo spreminjati. Samo nenehen razvoj in osebna rast zaposlenih pa lahko zagotovi razvoj podjetja in dvigne njegovo vrednost.
Če želite doseči vrhunsko delovno učinkovitost na delovnih mestih v vašem podjetju, vam morajo biti navedene informacije na voljo. In to ne le takrat, ko zaposlujete na novo. Še pogosteje jih potrebujete, ko premeščate ljudi znotraj podjetja, ko zaposleni napredujejo, ko jih želite nagraditi, motivirati, ko želite povečati učinkovitost podjetja itd. Vsakokrat, ko koga postavite na novo delovno mesto, boste s tem zaslužek povečali le takrat, ko se njegove osebnostne lastnosti ujemajo s tem delovnim mestom.
Prepričan sem, da bi tista tehnična trgovina še vedno obstajala, če bi v njej vodilni bolje skrbeli za kadrovski potencial. Jaz bi bil njen reden kupec in po nakupe se mi zdaj ne bi bilo treba voziti na drugo stran mesta.

Ni komentarjev:

Objavite komentar